Označení "křivky" se používá jako zkrácené (zjednodušené, slangové) označení grafiky ve vektorovém formátu.
Ve všeobecnosti se dá grafika ukládat jako bitmapa (rastr; uspořádaná množina obrazových bodů) nebo jako vektor.
Vektorový formát popisuje grafický soubor pomocí množiny v něm obsažených základních geometrických prvků, jako jsou bod, úsečka, přímka, křivka, mnohoúhelník, které se dají opsat matematickým vzorcem.
Grafika vytvořená jako vektorový soubor se dá lehce převést do rastrové grafiky, přičemž je možné, narozdíl od bitmapového souboru, docílit libovolného rozlišení (a tedy i kvalitní následný velkoformátový tisk). Neplatí to ale opačně, převést bitmap na vektor je už náročnější úloha a obvykle "ztrátová", tedy s následkem ztráty kvality obrázku.
Pro zpracování vektorové grarfiky se používají programy jako CorelDraw (*.cdr), Adobe Illustrator (*.ai), Inkspace a pod., univerzální formáty jsou např. *.eps (Encapsulated PostScript) nebo *.svg (Scalable Vector Graphics) oblíbené při on-line vektorových editorech.